Modell på fotolinja da jeg utdannet meg til dekoratør

I 1979 var jeg altså modell, i pausene, for ei som utdannet seg til fotograf. Jeg tok da siste året i min utdannelse innen reklame og dekorasjon. På bildet her har jeg selv komponert meg sammen med ei lita Fairytale, da jeg synes Mystery og Fantasy er spennende. Og så maler jeg figurativ og romantisk. Liker også å male slike "småmystiske" ting. Mange ganger dukker det opp ting & tang i bildene mine, som f.eks tusser og troll.
Jeg synes å huske at Kirsten vant i en konkurranse med et bilde hun hadde tatt av meg, men er ikke sikker om det var nettopp dette. Iallefall er det noe veeeeldig uskyldig over dette bildet. Skolen heter Brundalen v.g. skole i Trondheim. Jeg tok 3 år tilsammen. Først 2 år i Narvik, fra 1976. Jeg ville utdanne meg med noe som hadde med tegning og maling. Og dekoratør var noe sikkert å få jobb på. Det gjorde jeg da samme år, 1979, på KV- Kjøpmennes Varehus AS i Tromsø. Der jobbet jeg som dekoratør i 10 år, og hadde ene-ansvaret for 9 butikker under samme tak. Hele den tiden malte jeg bilder, en koselig hobby, og som jeg begynte å levere bilder på galleri i Tromsø helt fra 1989. Så kom andre til etterhvert. Har hatt noen separatutstillinger rundt om også. F.eks Sverige, under Winther Cities Messa, Spania, Barcelona, Trondheim, Oslo, Finnsnes, Silsand, Husøy, Gibostad, Sørreisa på kunst & Håndverksmesser, og på Svalbard. Startet egen næring på kunsten og illustrasjoner i 1990. Illustrasjoner som til ukeblader, noveller og romaner. Bokomslag, også Logo'er f.eks Tromsø Håndballklubb, Tidl. THK 91, m.m
Har tatt et markedsføringskurs gjennom AOF. Og 3 helgekurs i akvarell-maling, Tromsø, samt 1 ukes kurs i oljemaling i Kabelvåg. Men stort sett selvlært. Jeg har 1 bilde innrammet i atelieret som jeg malte da jeg var 11 år. To hjorter som står og stanger mot hverandre. Ellers malte jeg mye hester, hunder, fine barbiedukker, og par i solnedgang på den tiden. Tegnet portretter i minnebøker. I ungdomstiden malte og tegnet jeg såkalte pop plakater, f.eks. av Jimi Hendrix. I de bildene er det brukt kraftige farger, lik de i Hun og han bildene, vist under her.
Posted by Picasa

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen