Portrett maling har jeg gjort mange bestillinger av. Her min datter Nina

Dette maleriet har jeg selv. Min datter Nina er malt 2-i-ett- og flere bestilte sine konfirmanter på denne måten. Artig, det! Og Nina er liten pike til venstre på 4 år, og som ungjente på 16 år til høyre, og litt større malt.
Et portrett - i denne teknikk, olje, ligger på kr. 10.000,- /brystbilde, helfigur noe mer.
Jeg maler det meste, etter foto, også dyr. Nå står for tur mine egne 5 hunder i kennelen min.
Har også hatt 2 oljemalingskurs med nettopp portrett. Synes elevene mine lært godt, og vet at ei av dem har hatt bestillinger. Et foto, som jeg skal se etter, bør være så skarpt at pupillen i øyet vises. Fordi en liten feilstrek i øyet eller munnviken kan endre ansiktet totalt, og du får ikke fram personen mest lik seg.
I annen teknikk avtales. Akvarell og tegning. Når det gjelder dyr, så er det ikke samme pris som mennesker, men hvert dyr har også sin egen personlighet og sine egne trekk man skal forevige, så det ligger mange timer bak det portrettet også. Spennende å få fram personen og andre objekter!
Posted by Picasa

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen