Blomstereng malt i olje anno 1990.

Str, er 98 x 70 cm innrammet
Kr. 10.000,- På tilbud kr. 8000,-
Første bildet malte jeg som 10 åring. På ei kryssfiner- plate pappa fant fram til meg. Denne ble grunnet hvitmalt først. Jeg malte landskap , pene jenter og hester mest. Kanskje typisk en snart tenåring å gjøre. Mange minnebøker har tegninger i min hilsen, og da av jenter, a la barbiedukker. Som vi lekte med.
Da jeg illustrerte for bladet Romantikk, i 4 år, så ble de jenteansiktene pussig nok lik meg selv. Må jo være for at mine trekk kjenner jeg best. Så da begynte jeg å fotografere modeller, og tegnet dem, men kunne gjøre endringer på totallikheten. Jeg tegnet til 6 froskjellige ukeblad i sin tid, fra 1990- 1995. kan godt gjøre det mer, om jeg vil, men landskap og slike liker jeg best å male. Nord Norge har jo så mye i sine vakre lysskiftninger! Aldri kjedelig å male nordnorske bilder! Og i forskjellige teknikker, men jeg svermer mest for akvarell. Liker utfordringer.
Posted by Picasa

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen